A GREAT TREASURE: OUR FANTASTIC CULTURAL HERITAGE!
Η ιστορική-πολιτιστική κληρονομιά συμβάλλει στη διαμόρφωση της ταυτότητας του ατόμου και ενός λαού.
Τα σημερινά μέσα επικοινωνίας και το διαδίκτυο προσφέρουν τη μεγάλη ευκαιρία να γνωρίσουμε και να εκτιμήσουμε τα θαύματα που ανήκουν στη χώρα μας και των άλλων, επιτρέποντάς μας να ξεπεράσουμε φυσικές αποστάσεις και ψυχολογικά τείχη γιατί η γνώση άλλων πολιτισμών ανοίγει το μυαλό, τη φαντασία και την καρδιά.
Αρχές Νοεμβρίου αρχίσαμε το ταξίδι μας την πολιτιστική μας κληρονομιά αλλά και την πολιτιστική κληρονομιά άλλων χωρών. Στο πρόγραμμα αυτό χρησιμοποιήσαμε web 2.0 εργαλεία και ενισχύσαμε το κίνητρο της μάθησης των παιδιών σε θέματα πολιτιστικής κληρονομιάς. Επίσης τα παιδιά κάνανε εξάσκηση στην Αγγλική γλώσσα αλλά και στις ψηφιακές τους δεξιότητες.
Κληθήκαμε να βάλουμε πάνω σε ένα χάρτη στο google earth κάποια από τα σημαντικότερα μουσεία της Ελλάδας.
https://earth.google.com/earth/d/1me35we1iB4m49I12qndYFcVFfq8RU3Bi?usp=sharing
Έπειτα γράψαμε σε ένα συνεργατικό e-book για τα μουσεία της περιοχής μας με το εργαλείο bookcreator και δημιουργήσαμε παιχνίδια με το εργαλείο Wordwall.
https://wordwall.net/resource/29587950/-larissa-
Ύστερα συμμετείχαμε σε συζήτηση στο twinspace forum.
Μία από τις αγαπημένες δραστηριότητες των παιδιών αλλά και των παππούδων τους ήταν να περιγράψουν οι παππούδες παλιά αντικείμενα που χρησιμοποιούσαν στο παρελθόν. Έτσι σε ένα padlet μαζέψαμε όλα τα παλιά αντικείμενα με τις ιστορίες τους με αφηγητές τους παππούδες των παιδιών.
https://padlet.com/gioladakats/fi1excitzx7p6cqo
Επειδή η μουσική και ο χορός αποτελούν και αυτά πολιτιστική κληρονομιά μιας χώρας έτσι και εμείς ανεβάσαμε κάποιους από τους σημαντικότερους χορούς της πατρίδας μας. Μάλιστα μάθαμε να χορεύουμε:
Έπειτα παρακολουθήσαμε ένα διαδικτυακό σεμινάριο για τα 7 θαύματα του κόσμου.
Η παρουσίαση:
Παρακολουθήσαμε ένα σεμινάριο για τα σημαντικότερα μνημεία της Τουρκίας. Η παρουσίαση:
https://www.youtube.com/watch?v=c1jXhPafDu4
https://www.youtube.com/watch?v=E-vptoS-YPA&feature=emb_title
https://www.youtube.com/watch?v=xWyUztwV8vg
https://www.youtube.com/watch?v=G5zhb7YyC6w
Κληθήκαμε να προσθέσουμε σε ένα συνεργατικό χάρτη τις πινακοθήκες και τις γκαλερί τέχνης της χώρας μας.
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1S6onxG1NvS2OOj0tV4fri1Ahdl0_RSoW
Μία ακόμη αγαπημένη δραστηριότητα των παιδιών ήταν να πάρουμε συνέντευξη από κάποιον καλλιτέχνη και να βάλουμε τη συνέντευξη αυτή σε ένα συνεργατικό περιοδικό χρησιμοποιώντας το εργαλείο canva. Eμείς επιλέξαμε τον μαέστρο κ. Χρήστο Κτιστάκη.
https://www.canva.com/design/DAE9DKkfbIE/Wek1e53cRqemuQzImt7e-g/view?utm_content=DAE9DKkfbIE&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink
https://www.youtube.com/watch?v=1Zb66laRaqQ
Έπειτα ζωγραφίσαμε βενετσιάνικες μάσκες και τις εντάξαμε σε μία εικονική πινακοθήκη με το εργαλείο emaze.
https://www.emaze.com/@ALRIWFIWL/venice-masks
Σε ένα padlet κληθήκαμε να βγάλουμε μία φωτογραφία ή να ψάξουμε στο ίντερνετ όμορφα τοπία της πόλης μας και οι μαθητές να γράψουν τα συναισθήματα τους για τις εικόνες αυτές.
https://padlet.com/theologiagiotsa/h3xc7ifmkh0tmcux
Με το εργαλείο storyjumper γράψαμε μία ιστορία συνεργατικά και αναφέραμε σε ένα συνεργατικό χάρτη τις προστατευόμενες περιοχές της χώρας μας. Για το συνεργατικό χάρτη χρησιμοποιήσαμε το εργαλείο zeemaps.
https://www.storyjumper.com/book/read/129493662
https://www.zeemaps.com/map?group=4378664#
Έπειτα κληθήκαμε να συμμετέχουμε σε μία δημοσκόπηση στην ερώτηση αν θεωρούμε σημαντική την επαφή των παιδιών με τη φύση .
Τέλος, έγινε η αξιολόγηση του προγράμματος από τα παιδιά και τις/τους εκπαιδευτικούς.