Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα e-Twinning: WITH OUR HANDS

Τα χέρια είναι τα μέρη του σώματος που επέτρεψαν στην ανθρωπότητα να εξελιχθεί και να παράγει πολιτισμό. Τα χέρια επιτρέπουν στον άνθρωπο να γνωρίσει, να μεταμορφώσει τον κόσμο και να συνεργάζεται με άλλους ανθρώπους, να εκδηλώνει τα συναισθήματα του και να δίνει πληροφορίες.

Τέλος, μας επιτρέπουν να εκφραζόμαστε με πολλούς, διαφορετικούς και δημιουργικούς τρόπους.

Το συγκεκριμένο διεπιστημονικό έργο έδωσε το έναυσμα στα παιδιά να ανακαλύψουν την σπουδαιότητα των χεριών για την καθημερινότητά τους αλλά και για την ανθρωπότητα.

Στόχοι του έργου αυτού είναι:

• Η ενθάρρυνση της οικοδόμησης μιας πολιτιστικής ταυτότητας σε μια ευρωπαϊκή προοπτική
• Η ανάπτυξη της δημιουργικότητας
• Η βελτίωση της μάθησης μέσω της χρήσης των ΤΠΕ
• Η ανάπτυξη κινήτρων και του ενδιαφέροντος των μαθητών

Στο τέλος του έργου, οι μαθητές θα έχουν αποκομίσει σημαντικές εμπειρίες χρησιμοποιώντας τα χέρια τους και έχοντας πραγματοποιήσει διεπιστημονικές δραστηριότητες. Θα έχουν επίσης αναπτύξει μια ευρωπαϊκή συνείδηση του πολίτη, θα έχουν αποκτήσει μια πιο υπεύθυνη στάση απέναντι στους άλλους και τον κόσμο γύρω τους και θα έχουν αναπτύξει τις τεχνολογικές και αγγλικές δεξιότητές τους. Θα έχουν επίσης χρησιμοποιήσει τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους.

Το έργο υλοποιείται σε συνεργασία με σχολεία από την Ελλάδα, Ιταλία και την Τουρκία.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Θεολογία Γιώτσα

Δραστηριότητες Ιανουαρίου

Η δραστηριότητα για το μήνα Ιανουάριο ήταν η παραγωγή ενός κοινού βίντεο με body percussion (οι ήχοι που παράγονται από μέρη του σώματος όπως τα χέρια, τα πόδια, τα δάχτυλα και το στόμα) από τα συμμετέχοντα σχολεία. Οι μαθητές/τριες διαπίστωσαν ότι το σώμα χρησιμοποιείται σαν όργανο, για να παράγει ρυθμικούς ήχους και μουσική. Συνεργαστήκαμε με άλλα σχολεία του προγράμματος.

https://docs.google.com/presentation/d/12jBzdbrYgUXOdtZTGnPy_cLmU-RyzNwBes10YpIoYbk/edit#slide=id.g1ca5a69e2d1_0_5

Το κοινό βίντεο:

https://www.youtube.com/watch?v=aCosXm-CIEE

Δραστηριότητες Φεβρουάριου

Το μήνα Φεβρουάριο ανακαλύψαμε με τη βοήθεια των χεριών μας τους στόχους της Agenda 2030 με τις ακόλουθες δράσεις:

- Το παιχνίδι της χήνας. Κάθε εταίρος δημιούργησε ένα παιχνίδι προκειμένου να εισάγει τους μαθητές στους στόχους της Agendas. Με τη βοήθεια ενός padlet παρουσιάσαμε τη δουλειά μας συνολικά.

https://padlet.com/daoulaniki/sqofjylhvf63ayv6

1

- Ψηφιακά apps (wordwall ή Learningapps). Τα διαμοιραστήκαμε και παίξαμε παιχνίδια που δημιούργησαν άλλα σχολεία. https://padlet.com/erasmiamag/vbwpzj3dvp9g2u5l


- Γράψαμε ένα παραμύθι. O κάθε συνεργάτης δημιούργησε με τους μαθητές του
μαριονέτες.

2

- https://www.canva.com/design/DAFYq9-sx3I/2aOpRFigzy5spEBGKDAtiQ/edit?utm_content=DAFYq9-sx3I&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton

- Χρησιμοποιήσαμε τις παραπάνω μαριονέτες ως ήρωες και γράψαμε ένα κοινό βιβλίο στο οποίο κάθε συνεργαζόμενο σχολείο έπρεπε να ασχοληθεί με ένα στόχο. Εμείς εστιάσαμε την προσοχή μας στο 14ο στόχο που αφορά τη ζωή κάτω από το νερό.

https://www.storyjumper.com/sjeditor/edit/147546601/bettymary2014

Δραστηριότητες Μαρτίου

Το Μάρτιο – πρώτο μήνα της άνοιξης- ασχοληθήκαμε με την κηπουρική. Δημιουργήσαμε μια κοινή παρουσίαση για να δείξουμε το ταξίδι του σπόρου μέχρι να γίνει καρπός. Φυτέψαμε σπόρους και παρατηρήσαμε την ανάπτυξη. Επίσης, μεταφυτέψαμε όμορφα λουλούδια με τα οποία διακοσμήσαμε την αίθουσά μας.

https://www.canva.com/design/DAFcHwsQsbE/gHQS7oA9IjxUcJ6KrjBefw/edit

3

4

5

Με τα χέρια μας μπορούμε να ανακαλύψουμε την επιστήμη και μπορούμε να πειραματιστούμε. Κάθε σχολείο ετοίμασε ένα πείραμα και το παρουσίασε σε μια κοινή διαδικτυακή συνάντηση που πραγματοποιήσαμε.

Το ίδιο πράξαμε και εμείς. Ασχοληθήκαμε με το πείραμα του Ερατοσθένη.

https://padlet.com/cristinapetronilli/let-s-get-ready-for-experiments-mkx4q9pq7zvua1zd

6

https://www.canva.com/design/DAFd3VO0jxw/qpdQ55IFAp0AZcqCVZgVSg/edit

Στο τέλος, παρατηρήσαμε τα αποτελέσματα των αντίστοιχων πειραμάτων και τα καταγράψαμε.


Δραστηριότητες Απριλίου

Οι δραστηριότητες αυτού του μήνα αναφερόταν στο ότι με τα χέρια μας παράγουμε τέχνη. Η πρώτη δράση ήταν να συλλέξουμε λουλούδια και φύλλα και να δημιουργήσουμε ένα έργο τέχνης. Στη συνέχεια, παρουσιάσαμε τις δημιουργίες σε μια κοινή ψηφιακή gallery τέχνης με τίτλο «The seasons".

https://www.emaze.com/@ALOZCLCQO/celebrations?autoplay

Η επόμενη δράση ήταν να δημιουργήσουμε ψηφιακά έργα τέχνης με το πρόγραμμα Mandala de colorare. Τα παιδιά ζωγράφισαν λουλούδια και φύλλα και παρουσίασαν τις εργασίες τους.

http://linoit.com/users/thomie/canvases/Digital%20artwork

Η τρίτη δράση του μήνα αφορούσε την συμβολική αξία των χειρονομιών μας. Δημιουργήσαμε μια κοινή παρουσίαση, η οποία δείχνει πως χρησιμοποιούμε τα χέρια μας για να εκφράσουμε συναισθήματα.

https://www.canva.com/design/DAFfKPEdkLY/JFWoCm-UQEF9iypZQjpj7Q/edit?utm_content=DAFfKPEdkLY&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton

Η τελευταία δράση ήταν να μαγειρέψουμε!!!Στο τέλος παρήγαμε ένα συνεργατικό βιβλίο με τις ανεπανάληπτες συνταγές μας!!!!!

7

8

9